Search Menu

Wysoki Kamień

Prezentujemy wam jedno z najpiękniejszych miejsc w naszej okolicy. Jest nim „Wysoki Kamień” znajdujący się w górach izerskich. Bardzo łatwo jest do niego dotrzeć ze Szklarskiej Poręby i właśnie tutaj przedstawiamy wam najkrótszą drogę, która zaczyna się przy stadionie miejskim. Ze stadionu, który usytuowany jest na około 700m.n.p.m udajemy się w kierunku Świeradowa Zdrój. Zaraz za wiaduktem

skręcamy w lewo i trzymając się czerwonego szlaku, kierujemy się w górę.

Tutaj przez około 700m prowadzi nas ścieżka leśna, po której wychodzimy na płaski asfaltowy odcinek.

Następnie ponownie skręcamy w lewo i po około 100m, tym razem skręcając w prawo, zaczynamy właściwe podejście na „Wysoki Kamień”.

W tym miejscu znajdujemy się na wysokości około 775m.n.p.m a do szczytu mamy niecałe 2km. Droga jest szeroka, szutrowa, a w jesiennej scenerii, kiedy liście zakrywają kamienie, czy korzenie nie trudno o upadek, więc zachowujemy ostrożność. Po pokonaniu około 450metrów znajdujemy się na krzyżówce i z tego miejsca w lewo można odbić na kopalnię kwarcu” Stanisław”, a w prawo na „Zakręt Śmierci”.

My jednak mkniemy dalej w górę, a na marginesie dodajmy, że ścigacze z tego miejsca wbiegają na szczyt w niecałe 13-15 minut, więc można się sprawdzić 😉 Im bliżej końca, tym robi się większa ściana, ale za to widok z góry wynagradza nam wszystko. Sami zobaczcie 🙂

Tym, którym jest mało mogą udać się w kierunku Jakuszyc i oddać bezgranicznej ilości pokonywania kilometrów, a na zmęczonych czeka schronisko. Trasę tę polecamy oczywiście wszystkim, a w szczególności osobom, które zaczynają swoją przygodę z bieganiem w górach. Odcinek 3km w jedną stronę i z przewyższeniem około 350m nie powinien stanowić problemu dla nikogo.